‘Beat the Unicorn’: inspirerende verhalen over innovatief ondernemerschap

Door alle verhalen over startups en eenhoorns als Amazon, Airbnb en Adyen zou je haast denken dat de traditionele, grote bedrijven hun innovatiekracht hebben verloren.

Het boek ‘Beat the Unicorn’ bewijst het tegendeel. Hierin vertellen 15 organisaties - waaronder Schiphol, Suzuki Motor, VodafoneZiggo en Tauw - hoe zij omgaan met innovatie en ondernemerschap in een snel veranderende markt. Een verhalenbundel vol met lessons learned en inspiratiebron voor succesvol ondernemerschap.

Jasper Schmeits, innovatiemanager bij Tauw, kwam eind 2017 in contact met KTC, maker van dit boek en consultant op het gebied van strategisch ontwerp en innovatie. Jasper: “Wat heel herkenbaar is, is dat er vanuit heel verschillende marktsegmenten op eenzelfde manier wordt gekeken naar businessontwikkeling. We zien allemaal de noodzaak in om digitalisering te omarmen om in de toekomst concurrerend te blijven. Elk verhaal inspireert daarbij op een andere manier. Ik ben er trots op dat ik onderdeel mag uitmaken van deze mooie bundel.”

In zijn verhaal ‘Atychiphobia: The Fear of Replacement’ vertelt Jasper over zijn ervaringen met het innovatieproces vanuit de dagelijkse praktijk. Met de razendsnelle technologische ontwikkelingen is het niet langer de vraag óf we moeten innoveren, maar hoe snel we dit soort veranderingen moeten implementeren. Hoe kom je van idee tot succesvol product, en hoe en hoe snel verloopt het innovatieproces? Hij vertelt over timing, expertise, visie en doorzettingsvermogen; dé vier kernpunten die van essentieel belang zijn voor een succesvolle innovatie. Maar ook over de weerstand die hij ervaart bij de implementatie van innovaties.

Het hele verhaal van Jasper Schmeits lees je hier!

Bekijk ook de blogserie van Jasper over innovatie:

Heeft u vragen over dit nieuwsbericht?

Jasper Schmeits
T: +31 65 37 94 21 7
E:jasper.schmeits@tauw.com
LinkedIn
Jasper Schmeits