Kennisuitwisseling en co-creatie

Door kennisuitwisseling en co-creatie lopen wij voorop in de ontwikkelingen rondom die duurzame leefomgeving. Klanten en partners profiteren hier altijd als eerste van. Hoe dat precies werkt? In al onze vakgebieden gaat het op een bepaalde manier over de leefomgeving. Of het nu gaat om water, asbest of onze bodem. Alle disciplines hebben van tijd tot tijd baat bij innovatie, zodat de leefomgeving veerkrachtig blijft. Innovatie ontstaat door de juiste combinatie van bestaande en nieuwe kennis. Door kennisuitwisseling met kennisinstituten ontstaan nieuwe ideeën, die we in onderzoeksprojecten doorontwikkelen. Het resultaat: bouwstenen voor een duurzame leefomgeving.

Innovatie als DNA

Onze professionals hebben in ieder geval één ding gemeenschappelijk: innovatie zit in hun DNA. In een bedrijfsschool en via een intern innovatieprogramma (PENK) ontwikkelen medewerkers innovaties tot bruikbare diensten en producten. Dan gaat het over techniek, maar ook om oplossingen op het gebied van visualisatie, governance, participatie en waarderingsvraagstukken. Samenwerking en betrokkenheid maakt zaken uitvoerbaar.

Voorbeelden

Wilt u meer weten over onze innovatieve oplossingen? Benieuwd naar voorbeelden? Bekijk dan een van onze innovatieve projecten. Wilt u als kennisinstituut in contact komen met Tauws expertise en ervaring? Bent u in voor een kruisbestuiving? Laat het ons weten! We ontmoeten u graag.

 

 

 

 

 

 

Actueel

De laatste ontwikkelingen bij Tauw

Innovatie & inspiratie - blogs

Meer weten over hoe wij omgaan met innovatie & inspiratie? Deze blogs geven wat inzicht in hoe onze Tauwers denken over kennisdeling, co-creatie en innovaties. 

Innoveren is een werkwoord - Jasper Schmeits

Wie ‘innoveren’ hoort, veert op of haakt juist af. Sommigen halen er hun drive uit om met nieuwe dingen bezig te zijn, onbekende paden te bewandelen. Anderen houden niet van de onzekerheid die het innoveren met zich meebrengt: Wat levert het op? Kunnen we ons de risico’s permitteren? En wat als het niet slaagt, wat zou de klant daarvan vinden? 

lees verder
Van BIM naar Virtual Reality - Morrisson Kramer

Modewoorden van dit jaar in de GWW-sector zijn toch wel "Mixed, Augmented en Virtual Reality", zoals BIM dat enkele jaren geleden was. De verschillende ’reality’s’ worden te pas en te onpas ingezet. Dat is goed. Maar wat mag men nu precies verwachten van een Virtual Reality (VR) model? En wat is de toegevoegde waarde in combinatie met BIM?

lees verder
De ultieme escape room: hoe komen we uit het gasnet?

In Wageningen onderzoeken we samen met bewoners, de gemeente, de woningcorporatie en energiecoöperatie het gasloos maken van de Benedenbuurt. Dit is een burgerinitiatief dat de gemeente heeft omarmd en ondersteund. In één van de eerste sessies met bewoners heeft Tauw alle duurzame opties gepresenteerd om de wijk los te koppelen van het gasnet. Ook voor alle professionals was dit meteen de eerste sessie om kennis te maken met de duurzaamheidskansen van de wijk.

lees verder
De nieuwe realiteit - Jane Rose

“Wil je onze virtual reality bril eens opzetten?” In vrijwel iedere stad krijg je in het weekend deze vraag in de winkelstraat horen. Virtual reality is hip. Vrijwel alle organisaties en bedrijven pikken een graantje mee. Maar bij advies- en ingenieursbureaus blijft het - vergeleken met bijvoorbeeld de marketingwereld - nog redelijk stil. De vraag waar iedereen mee speelt is: moeten we hier wat mee? Want is dit niet een kortstondige hype? Iets waar we nu driftig mee aan de slag gaan, maar wat uiteindelijk doodbloedt als een dertien-in-een-dozijn marketing truc?

lees verder

Inspired by data

Hoe kunnen wij u helpen?

Leg uw vraagstuk voor aan onze experts, wij adviseren graag.

  •  *
  •  *
    naam@bedrijf.nl
  • 012-3456789
  •  *
Han de Wit
T: +31 65 37 55 68 9
E:han.dewit@tauw.com
LinkedIn
Han de Wit