Anticiperen op veranderingen

Tijdig anticiperen op veranderingen in wet- en regelgeving geeft u de tijd en ruimte om de juiste beslissingen te nemen en onnodige kosten te voorkomen. Hierbij is een adviseur met kennis van zaken én toewijding belangrijk. Van het aanvragen van een vergunning of het uitvoeren van specialistische onderzoeken tot het totale compliance management, we ontzorgen u volledig. En allemaal met één vaste adviseur als aanspreekpunt.

Fases compliance management

Op basis van de resultaten van de compliance check, adviseren wij over eventuele maatregelen die u moet nemen om in compliance te blijven. We maken hiervoor gebruik van gecertificeerde methoden zoals ISO en VCA.

Onze compliance adviseurs komen minimaal een keer per jaar langs voor een persoonlijk gesprek over uw organisatie in relatie tot de van toepassing zijnde wet- en regelgeving. We zijn vroegtijdig op de hoogte van wijzigende wet- en regelgeving, daarom nemen we altijd direct contact op als er grote wijzigingen of ontwikkelingen op stapel staan die voor uw bedrijf van toepassing zijn.

Indien gewenst meten en monitoren we alle milieu- en veiligheidsaspecten van uw bedrijf en geven we technische adviezen over het voorkomen en oplossen van non-compliance situaties. Tauw levert ook op interim basis maatwerk en creatieve oplossingen.

Opstellen register wet- en regelgeving

Door de vele wijzigingen in wet- en regelgeving en de vaak complexe materie, is het soms lastig om overzicht te houden en up-to-date te blijven. Tauw ontzorgt u hierin door het opstellen en beheren van een register van HSE wet- en regelgeving.

Voor een goed overzicht van de wettelijke eisen, maken we een register op maat waarin uitsluitend de eisen zijn opgenomen die voor uw bedrijf van toepassing zijn. Deze wettelijke eisen koppelen we aan uw bedrijfsactiviteiten en de daaraan verbonden milieu- en Arbo aspecten.

Altijd up-to-date

Als wij het register van wettelijke eisen voor u beheren, signaleren en verwerken we tijdig wijzigingen. Hierbij analyseren we de praktische consequenties voor uw organisatie. Vervolgens bespreken we de wijzigingen met u om te bepalen of er mogelijke acties zijn.

Digitalisering database wetgeving

Tauw werkt nauw samen met RDMG uitgevers. Tauw gebruikt de applicatie Pharius voor advisering en ondersteuning op het gebied van HSE wet- en regelgeving. Deze applicatie bevat onder andere een database met alle relevante informatie op het gebied van milieu- en Arbowetgeving.

Daarnaast kunnen we uw register van wettelijke eisen middels Pharius digitaliseren. U krijgt uw eigen inlog waarmee de relevante informatie direct toegankelijk is voor uw hele organisatie. 

Contactgegevens

Neem contact op met één van onze adviseurs. 



Marco Bastiaanssen
Tel: +31 61 13 58 87 0

Heeft u vragen over het compliance management?

Leg uw vraagstuk voor aan onze experts, wij adviseren graag.

Marco Bastiaanssen
T: +31 61 13 58 87 0
E:marco.bastiaanssen@tauw.com
LinkedIn
Marco Bastiaanssen